A virtuális asszisztens és a bizalom
Megmondom őszintén, a bejegyzés gondolata akkor merült fel bennem, amikor a napokban egy negatív posztot olvastam valakitől – általánosítva – a virtuális asszisztensekről. Megdöbbentő volt maga a bejegyzés is, de érzékeltem benne a maximális bizalmatlanságot is.
Már érintettük egy oldalról a témát, a biztonsággal kapcsolatos bejegyzésben. Most nézzük másik aspektusból.
Képzeld magad az ügyfél helyébe, gondold át, hogy mennyire bizonytalan lehet, egy ilyen szituációban. Az alkalmazott ott ül az irodában, bizonyos fokú felügyelet alatt, szemben veled, a virtuális asszisztenssel, akit talán személyesen nem is látott. Bízza rád a belépési jelszavakat, a számlázást, a könyvelést, de akár az utalásokat is?
Hogyan tudod a bizalmat elnyerni?
-
Legyen titoktartási nyilatkozatod
Ne várj arra, hogy az ügyfél kérje, legyen előkészítve egy saját titoktartási nyilatkozat. Kérés nélkül juttasd el hozzá a tárgyalás azon szakaszában, amikor már látod, hogy komolyan érdeklődik, mérlegeli a lehetőséget, ezzel is megerősítve irányodba a bizalmat.
-
Megfontoltan
Ha lehetőség van rá, akkor haladjatok lépésben, javasold, hogy a bizalmas, érzékeny adatokat egy kicsit később ossza meg veled (pl. a megállapodás után következő napon még ne te intézd a banki utalásokat, vagy a hitelkártyával való vásárlásokat). Neked is könnyebb lesz, ha nem a bizalmatlanságot, a számonkérést érzékeled a munka során. Semmiképp ne sértődj meg, ha ezeket az érzékeny adatokat nehezen, vagy egyáltalán nem osztja meg veled.
-
A jelszavak
Ebben a bejegyzésben már kifejtettem, itt csak megemlítem. Javasold az ügyfélnek a LASTPASS alkalmazás használatát. Ha ezt használjátok a belépést osztja meg veled, nem pedig a konkrét jelszavakat.
-
Legyél felkészült
Végül a bizalmi kérdésre tekints a saját szemszögedből is, tartsd szem előtt, hogy nem csak a virtuális asszisztens lehet megbízhatatlan, hanem az ügyfél is. Saját érdekedben is gondold át, hogy melyik lépés, hogyan szolgálja a te biztonságodat. Melyik lehet az a pont, ahol esetleg támadási felületet hagysz egy „nem megbízható” ügyfélnek.